5 sposobów na zwiększenie efektywności biznesowej
Budowanie efektywności w firmie wymaga znacznie więcej niż tylko zdefiniowania ról i nadzorowania realizacji zadań. Wymaga to dobrych decyzji, skoncentrowanej pracy, dobrze wykorzystanych talentów ludzkich i oczywiście narzędzi, które mogą zoptymalizować wszystkie działania związane z przepływem pracy. Każda organizacja poszukująca efektywności musi stosować metody ukierunkowane na doskonałość. W celu zapewnienia przedsiębiorstwu lepszych możliwości operacyjnych, przewagi konkurencyjnej i wyników ekonomicznych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, dowiedz się, jak osiągnąć efektywność w firmie!
1. Wykorzystanie automatyzacji.
Analogowe i powtarzalne czynności stanowią dla firmy stratę czasu i zasobów, ponieważ muszą być wykonywane przez pracowników, którzy, całkiem możliwe, wykorzystują swój talent do zadań, które nie doceniają ich możliwości. W tym sensie, włączenie rozwiązań cyfrowych, które zarządzają, kontrolują i wykonują różne zadania automatycznie, nawet napędzane przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe – pozwalając maszynom „uczyć się” i podejmować samodzielne decyzje – może znacznie zmniejszyć obciążenie pracą i pozostawić kapitał ludzki wolny dla znacznie bardziej kreatywnych lub dynamicznych procesów.
2. Wprowadzenie nowoczesnego systemu uzgodnień.
Każda organizacja powinna posiadać systemy umów w celu tworzenia, podpisywania, realizacji i zarządzania transakcjami i procesami kontraktowymi. W większości przypadków składają się na nie różne procesy manualne oraz technologie biurowe, takie jak drukarki, skanery, poczta elektroniczna, itp. Co oznacza brak optymalizacji?
- Marnowanie czasu, marnowanie dni lub tygodni na zadania, które mogłyby być wykonane natychmiast.
- Większe nakłady środków ekonomicznych, nawet dziesięciokrotnie większe niż koszt zautomatyzowanych umów.
- Utrata rentowności i efektywności na rzecz konkurencji.
- Generowanie negatywnych doświadczeń klientów i pracowników poprzez posiadanie przestarzałych procesów.
- Rosnące ryzyko i brak zgodności z przepisami z powodu braku ustandaryzowanych procesów bezpieczeństwa.
Dla firm, które chcą przezwyciężyć nieefektywne procesy rozliczeniowe, niezbędna jest digitalizacja zadań administracyjnych i wprowadzenie automatyzacji. Przygotowywanie umów i dokumentów. Umożliwienie generowania przystępnych umów dla partnerów, współpracowników i kontrahentów w celu bardziej efektywnej współpracy. Przechowuj je w chmurze, aby móc je przeglądać w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca. Dodatkowo wykorzystaj każdy z dokumentów, aby automatycznie pobrać z nich fragmenty do nowych umów.
Podpis elektroniczny. Dzięki zastosowaniu technologii podpisu elektronicznego, zespoły mogą znacznie przyspieszyć procesy związane z umowami i dokumentami, redukując koszty, eliminując błędy i rezygnując z ręcznych zadań i odręcznych podpisów, które tylko spowalniają działania.
3. Podejmowanie decyzji w oparciu o dane.
Jednym z największych współczesnych czynników ułatwiających zarządzanie jest możliwość dostępu do danych pochodzących z różnych usług, rozwiązań i ekosystemów cyfrowych istniejących wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa, co pozwala podejmować decyzje w oparciu o dokładne i aktualne informacje. Co to oznacza? Zasadniczo, dzięki Big Data, Machine Learning i innym inteligentnym narzędziom, organizacja może uzyskać potężny wgląd w swój rynek, swoje operacje, sprzedaż, a nawet dane mikro- i makroekonomiczne, aby w odpowiednim czasie podejmować decyzje dotyczące kolejnych działań firmy. Wymaga to oczywiście inwestycji w technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w celu nabycia narzędzi, zatrudnienia ekspertów lub nawet skorzystania z usług stron trzecich w celu śledzenia i raportowania tych wskaźników.
4. Elastyczność i umiejętność dostosowania się do zmian.
Adaptacja do zmian jest, i zawsze była, jednym z kluczowych czynników efektywności przedsiębiorstwa. Powód jest bardzo prosty: organizacja, która jest elastyczna w obliczu naturalnej ewolucji dynamiki lokalnej i globalnej, będzie w stanie szybko wdrożyć procesy dostosowujące się do nowych potrzeb i będzie w stanie dostarczać produkty i usługi rzeczywiście spełniające oczekiwania konsumentów.
Strategiczna elastyczność jako fundament kultury biznesowej nie jest już wyłączną domeną dużych firm. Obecnie wszystkie przedsiębiorstwa muszą być w stanie przekształcać się w czasie i wykorzystywać tę wiedzę do osiągania nowych kamieni milowych w zakresie produktywności i efektywności.
5. Zapewnienie szybkiej i bezpiecznej informacji.
Biorąc pod uwagę wspomniane w tym artykule klucze do osiągnięcia efektywności w firmie, należy wyjaśnić, że choć technologia i transformacja cyfrowa zapewniają niezliczone korzyści, niosą ze sobą również szereg wyzwań. Jednym z nich jest zdolność firmy do wykorzystania danych pochodzących z różnych procesów i narzędzi na swoją korzyść. Dzięki temu można szybko reagować na nieuniknione utrudnienia w działalności organizacji. Wyposażenie pracowników w dokładne, aktualne dane w czasie rzeczywistym może być zatem kluczem do osiągnięcia przepływu pracy zdolnego do rozwiązywania sytuacji kryzysowych w każdej chwili.
Technologia stała się doskonałym sprzymierzeńcem dla firm każdej wielkości w dążeniu do efektywnych procesów, szybszych wyników i budowania produktywnej kultury biznesowej.