Sales Tax w USA przy sprzedaży online
Zrozumienie online sales tax może być trudne dla firm e-commerce. Oto co musisz wiedzieć o pobieraniu i zgłaszaniu podatków od sprzedaży online. Podatek od sprzedaży (sales tax) jest dość prosty, gdy kupujesz w lokalnym sklepie, ale może być nieco bardziej zagmatwany dla właścicieli firm. Jako przedsiębiorca musisz przestrzegać różnych przepisów dotyczących sales tax w zależności od stanu, w którym mieszkasz. Kiedy klient dokonuje zakupu, jako właściciel sklepu internetowego musisz uwzględnić sales tax od wszystkich transakcji.
Jeśli zdecydujesz się na założenie sklepu internetowego, sales tax może być jeszcze bardziej skomplikowany. Być może zastanawiasz się, jak masz sobie radzić z sales tax, gdy niektórzy z Twoich klientów są w stanach, w których obowiązuje podatek od sprzedaży, a inni nie. Upewnienie się, że właściwie traktujesz sales tax w przypadku zakupów online, aby uniknąć problemów.
Dobrą wiadomością jest to, że online sales tax nie jest zbyt skomplikowany, gdy poznasz podstawy. W niektórych przypadkach trzeba pobierać online sales tax, ale z pewnością nie zawsze tak jest. Zrozumienie przepisów podatkowych obowiązujących w Twoim stanie, jak również tego, jak podatki od sprzedaży wpływają na zakupy online, pomoże Ci upewnić się, że Twój biznes jest zgodny z przepisami.
Być może zastanawiasz się, czy muszę pobierać podatek od sprzedaży w przypadku sprzedaży online? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o online sales tax i jak może on wpłynąć na Twój biznes, czytaj dalej.
Podstawy Sales Tax
Podatek od sprzedaży (sales tax) to podatek od pewnych zakupów dokonywanych przez osobę fizyczną, np. zakupów w sklepie spożywczym. Istnieją różne rodzaje sales tax, a poszczególne stany mają różne prawa dotyczące tego, które transakcje podlegają sales tax. Zrozumienie przepisów dotyczących sales tax w danym stanie i tego, jak wpływają one na nasze zobowiązania jako właściciela firmy, jest ważną częścią posiadania firmy.
Kiedy sales tax jest nakładany, całkowity podatek od sprzedaży dla danej transakcji jest dodawany do ostatecznej kwoty zakupu, więc sales tax jest płacony w momencie zakupu. W przypadku firm stacjonarnych, sales tax jest tak prosty, jak pobieranie podatku od sprzedaży od każdego, kto przychodzi do sklepu, aby dokonać zakupu. Jeśli sprzedajesz usługi online, sales tax może być nieco bardziej skomplikowany pod względem wiedzy o tym, kogo dotyczy.
Jeśli firma nie pobiera sales tax, obowiązkiem nabywcy jest zapłacenie podatku od wszelkich pozycji, w których podatek od sprzedaży zostałby zastosowany. Oznacza to, że nabywca musi zachować swój paragon i zapłacić podatek państwu w przypadku, gdy firma nie pobiera sales tax.
Co to jest online sales tax?
Większość ludzi myśli o podatku od sprzedaży jako o podatku, który jest pobierany przy dokonywaniu zakupów w sklepie, w tym w lokalnym sklepie spożywczym lub sklepie typu convenience. Jeśli mieszkasz w stanie, w którym pobierany jest sales tax, możesz być również zobowiązany do płacenia sales tax za niektóre zakupy dokonane online. Gdy sales tax są naliczane od zakupów dokonywanych w internecie, są one znane jako podatki od sprzedaży online (online sales tax).
Jako właściciel sklepu internetowego, ważne jest, aby zrozumieć, kiedy jesteś zobowiązany do pobierania sales tax, a kiedy podatki te nie mają zastosowania do zakupów dokonywanych przez klientów. Chociaż to ostatecznie kupujący jest odpowiedzialny za upewnienie się, że sales tax został zapłacony, możesz ułatwić sprawę swoim klientom poprzez zastosowanie sales tax, gdy jest to konieczne. Jeśli nie pobierzesz podatku od sprzedaży od zakupu, od którego powinieneś był go pobrać, nabywca może później zapłacić podatek od użytkowania (use tax).
Czy muszę pobierać sales tax za sprzedaż online?
Jako właściciel firmy internetowej, możesz zastanawiać się, czy musisz płacić sales tax za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Podatek od sprzedaży może być mylący dla właścicieli firm – istnieje tak wiele zasad dotyczących tego, która sprzedaż jest opodatkowana, a która nie. Może to być jeszcze bardziej skomplikowane, gdy próbujesz dowiedzieć się, czy sales tax dotyczy również zakupów online.
Ogólna zasada dotycząca podatku od sprzedaży przy sprzedaży online jest dość prosta: jeśli Twoja firma jest fizycznie obecna w danym stanie, na przykład w postaci sklepu lub siedziby, musisz naliczyć podatek od sprzedaży za zakupy online, które dokonują osoby zamieszkałe w tym stanie. Oczywiście zasada ta dotyczy tylko stanów, w których obowiązuje podatek od sprzedaży, więc nie musisz się martwić o podatek od sprzedaży, jeśli prowadzisz stronę e-commerce, której fizyczna lokalizacja znajduje się w stanie wolnym od podatku.
Jeśli masz fizyczną siedzibę firmy poza którymkolwiek z tych stanów, powinieneś pobierać podatki od sprzedaży za sprzedaż online klientom w swoim stanie.
Czy w stanie, w którym sprzedaję, obowiązuje sales tax?
Nie wszystkie stany mają przepisy dotyczące sales tax. Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire i Oregon nie mają sales tax. Jednak na Alasce obowiązują lokalne przepisy dotyczące sales tax, które mogą mieć na Ciebie wpływ. Hawaje również nie mają sales tax. Zamiast tego, stan ma ogólny podatek akcyzowy (GET), który płacą firmy. Przedsiębiorstwa zazwyczaj przekazują ten podatek swoim klientom, podobnie jak sales tax. Nowy Meksyk ma podatek od wpływów brutto (GRT) zamiast sales taxy. Podatek od wpływów brutto jest nakładany na właścicieli firm. Ale większość firm przekazuje go klientom.
Jeśli chcesz więc prowadzić biznes online i sprzedawać na całe USA bez martwienia sie o sales tax, wybierz Delaware.
Jak spełnić wymagania dotyczące podatku od sprzedaży online
Możesz czuć się nieco przytłoczony, jeśli jesteś właścicielem małej firmy, próbującym nadać sens podatkowi od sprzedaży online. Nie tylko musisz wiedzieć, kiedy podatek od sprzedaży ma zastosowanie do zakupów online, ale także musisz przejść przez proces zbierania i zgłaszania podatków od sprzedaży.
1. Zarejestruj się dla sales tax permit
Pierwszym krokiem do spełnienia wymogów dotyczących podatku od sprzedaży online jako właściciel firmy jest rejestracja w celu uzyskania zezwolenia na sprzedaż. Ubiegaj się o to pozwolenie w swoim stanie nexus lub w stanie, w którym Twoja firma ma fizyczną lokalizację. Jeśli twój stan nexus nie ma podatku od sprzedaży, nie musisz się martwić o zbieranie podatków online.
Rejestracja w celu uzyskania pozwolenia na pobieranie podatku od sprzedaży jest tak prosta, jak skontaktowanie się z stanowym Departamentem Przychodów i podanie kilku podstawowych informacji identyfikacyjnych na temat Twojej firmy i działalności gospodarczej.
Pamiętaj, że pobieranie podatku od sprzedaży bez zezwolenia w kilku stanach jest nielegalne, więc musisz zarejestrować się w celu uzyskania zezwolenia na podatek od sprzedaży zanim zaczniesz pobierać podatek od sprzedaży. Twoje pozwolenie na podatek od sprzedaży będzie również pochodzić z state-issued filing frequency, czyli jak często będziesz musiał złożyć podatek od sprzedaży. Twoja częstotliwość składania będzie zazwyczaj miesięczna, kwartalna lub roczna.
2. Pobieraj podatek od sprzedaży
Po otrzymaniu zezwolenia na pobieranie podatku od sprzedaży i poznaniu częstotliwości jego składania, możesz rozpocząć pobieranie podatku od sprzedaży online. Musisz skonfigurować wszystkie swoje koszyki i sklepy internetowe w sposób, który pozwoli Ci na pobieranie podatku od sprzedaży od odpowiednich klientów. Ważne jest również, aby upewnić się, że nie pobierasz podatku od sprzedaży od klientów, którzy nie są zobowiązani do jego płacenia.
Sam proces konfiguracji koszyka lub marketplace do pobierania podatku od sprzedaży różni się w zależności od tego, z jakich usług korzystasz. Niektóre usługi ułatwiają obliczanie podatku od sprzedaży i upewniają się, że zbierasz odpowiednią kwotę podatku przy każdym zakupie. Na przykład Amazon wykonuje doskonałą pracę, zapewniając silnik, który pozwala na bardzo dokładne obliczenia podatku od sprzedaży. Niektóre inne rynki internetowe, takie jak eBay, mają więcej ograniczeń w zakresie podatków od sprzedaży.
Ważne jest również, aby rozważyć, czy podatki od sprzedaży w Twoim stanie są oparte na miejscu przeznaczenia, czy na miejscu pochodzenia. Większość stanów ma podatki od sprzedaży oparte na miejscu przeznaczenia.
3. Złóż podatek od sprzedaży
Trzecim i ostatnim krokiem do zbierania podatku od sprzedaży online jest złożenie podatku od sprzedaży zgodnie z częstotliwością składania, którą przydzielił Ci Twój stan. Jak wspomnieliśmy wcześniej, podatki od sprzedaży online są zazwyczaj składane miesięcznie, kwartalnie lub rocznie. Ważne jest również, aby wiedzieć, kiedy twój stan ma termin składania podatku od sprzedaży, ponieważ różne stany pobierają podatek w różnych porach miesiąca.
Składanie deklaracji podatkowej od sprzedaży online jest znacznie trudniejsze, jeśli masz fizyczne lokalizacje biznesowe w wielu stanach. Jeśli masz wiele stanów nexus, musisz zgłosić podatki zebrane w każdym stanie, mieście i hrabstwie. Niektóre stany mogą mieć nawet dodatkowe jurysdykcje do wypełniania, o których musisz wiedzieć.
Jeśli chcesz uprościć podatek od sprzedaży online, możesz rozważyć użycie oprogramowania do podatku od sprzedaży online.
Zacznij sprzedawać online
Sprzedaż detaliczna online może być potencjalnie bardzo lukratywna, ale musisz znać podstawy przed rozpoczęciem działalności e-commerce. Oprócz tego, że musisz nauczyć się, jak stworzyć stronę internetową i wprowadzić swoją markę na rynek, musisz również wiedzieć, jak składać podatki od sprzedaży za zakupy online. Dzięki nam prowadzenie biznesu e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Skontaktuj się z nami jeśli masz jakieś problemy z sales tax.