6 podstawowych błędów marketingowych

6 podstawowych amerykańskich błędów marketingowych

Kiedy prowadzisz firmę z wieloma rodzajami działalności, Twoja strategia marketingowa jest czasami tworzona na bieżąco. Bez skutecznej strategii marketingowej trudno jest generować wykładnicze przychody. Zwrócenie się do wyspecjalizowanych firm wymaga pewnej ilości inwestycji i być może nie masz jeszcze środków, aby zatrudnić specjalistę od marketingu. Oto 6 błędów marketingowych, których nie należy popełniać.

Skupienie się na przekazaniu jednego komunikatu.

Niektóre działy marketingu wierzą, że jeśli wiadomość jest powtarzana wystarczająco dużo, to konsumenci w końcu wezmą ją na pokład jako prawdę, która spowoduje zakup. Jeśli prawdą jest, że komunikat w rodzaju „w domu zawsze potrzebna jest puszka groszku” zrobił wrażenie, to dlatego, że odpowiadał kontekstowi, a związany z nim humor pozwalał na dostosowanie go do codziennego życia. Niestety, nie wszystkie wiadomości są powtarzane. Musimy zatem myśleć, że klienci lubią różnorodność i że to właśnie ta różnorodność robi wrażenie.

Myślenie, że klienci będą rzucać się na Twoje broszury.

Nie pokładaj zbyt dużej wiary w broszury, nie wygenerują one automatycznie popytu na Twoje oferty, ponieważ konsumenci, którzy je biorą do ręki, mają pewien schemat czytania. Wiedzą, które z nich odpowiadają promocjom np. w branży spożywczej: porównują różne oferty w swoich skrzynkach pocztowych.

Mówienie innym działom, jak mają wykonywać swoją pracę.

Jeśli dział marketingu mówi sprzedawcom, jak mają sprzedawać produkt, może to przynieść odwrotny skutek. Jeśli Twoi sprzedawcy są doświadczeni, powinni otrzymywać sugestie, a nie uwagi, które mogą być obraźliwe. Takie samo podejście można czasem spotkać w dziale badań i rozwoju. Inżynierowie znają się na swojej pracy. Zamiast dyktować idealny produkt lub porównywać go z produktem konkurencji, poproś, aby opowiedzieli o swoim produkcie i jego zaletach, a jeśli masz genialny pomysł, przekaż go im ze skromnością.

Przeinwestowanie w wizerunek marki.

Niektórzy marketerzy uważają, że należy inwestować jak najwięcej w wizerunek swojej marki. Jest to z pewnością dobry pomysł. Ale Twoja marka jest tylko odzwierciedleniem Twojego produktu. Lepszy wizerunek marki nie naprawi jej złej jakości. Musisz zainwestować w produkcję produktu, tak aby stał się on istotnym punktem odniesienia, który wzmocni markę, a nie na odwrót.

Generowanie plotek na temat swojej konkurencji.

Nie ma sensu marnować czasu. Atakowanie konkurencji nie wygeneruje pozytywnego wizerunku Twojego produktu lub usługi i sprawi, że będziesz wyglądać jak firma, która lepiej by zrobiła, gdyby była bardziej efektywna i skupiła się na poprawie swoich wyników.

Suponowanie potrzeb konsumentów.

Aby Twoja strategia marketingowa była skuteczna i generowała popyt, musisz zrozumieć potrzeby swoich klientów. Pozwoli Ci to na podejmowanie lepszych decyzji. Możesz skorzystać z usług agencji, ale także z oprogramowania lub narzędzi, które pozwolą Ci analizować potrzeby Twoich klientów. W przypadku Twojej strony internetowej, narzędzia Google (Analytics, trend, narzędzie słów kluczowych) mogą pomóc Ci zrozumieć zachowania Twoich klientów.