Ponowne nawiązywanie kontaktów z klientami i partnerami

Zdarza się, że lato zrywa relacje zarówno z klientami, jak i partnerami. Chcesz ponownie nawiązać z nimi kontakt, nie będąc przy tym zbyt natrętnym. Ale jak to zrobić? Oto kilka metod, których możesz użyć, aby pokazać, że nadal istniejesz i że o nich nie zapomniałeś.

Krótki telefon powitalny. Spójrzmy prawdzie w oczy, relacje zawodowe to wciąż relacje międzyludzkie. Twoje relacje mogą być czysto zawodowe, ale to nie znaczy, że nie mogą być serdeczne i nie możesz pytać o zdrowie klienta lub zmiany, które należy wziąć pod uwagę. Wykonywanie telefonu bez rzeczywistego interesu zawodowego jest często dobrze oceniane i pokazuje, że jesteś nie tylko zorientowany na biznes, ale że zależy Ci na osobie, z którą rozmawiasz. Jest to szczególnie przydatne, jeśli znasz daną osobę od dłuższego czasu. Nie wahaj się zadzwonić, będziesz zaskoczony, jak szczęśliwi są, gdy słyszą od ciebie.

Wiadomość e-mail z prośbą o aktualizację bazy danych. Kontakty w firmach szybko się zmieniają, każdy o tym wie. E-mail, aby upewnić się, że Twój rozmówca nadal jest na stanowisku, zapytać o jego cele, nowe sposoby pracy w firmie w związku z wymogami prawnymi lub przybyciem nowych pracowników, nie jest niczym niestosownym. Z drugiej strony, być może zgubili Twoje dane kontaktowe i nie wiedzą, jak się z Tobą skontaktować, więc równie dobrze możesz sprawdzić, czy jesteś w bazie danych i czy Twoje dane są aktualne. E-mail powinien być zwięzły, aby nie marnować zbyt wiele czasu swojego rozmówcy i nie utrudniać mu pracy, ponieważ on również może mieć pracę do nadrobienia.

Newsletter z Twoimi nowościami. Jeśli nie chcesz być zbyt inwazyjny, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś stworzył newsletter z nowościami lub wskazał główne zmiany, które mogą zainteresować Twoich rozmówców. W ten sposób mogą oni aktualizować i dowiadywać się o Twoich nowościach bez konieczności czytania Twojego maila. Linia tematu powinna być szczególnie dobrze przemyślana i nie myląca, aby mogli oni zdecydować, czy chcą ją przeczytać, czy nie w tym przypadku. Newsletter nie musi oznaczać odpowiedzi i może po prostu służyć jako przypomnienie dla Twoich klientów lub partnerów. Sposób prezentacji jest kluczowy, aby wzbudzić ich zainteresowanie, zanim jeszcze zaczną czytać.

Zorganizowanie spotkania informacyjnego. Oczywiście, z Covid, może nie być łatwo zorganizować duże wydarzenia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć małe wydarzenie, aby spotkać się z klientami lub partnerami, którzy chcą się z Tobą spotkać lub zadać Ci pytania. Organizacja imprezy musi być skrupulatna i trzeba jasno określić warunki spotkania, aby nie odstraszyć niektórych osób.

Spotkanie się z klientami lub partnerami twarzą w twarz. Sytuacja pandemiczna nie oznacza, że nie możesz spotkać się ze swoimi klientami lub partnerami w miejscach, które nie są zamknięte. Możesz preferować otwarte przestrzenie, aby ograniczyć ewentualną transmisję. Spotkanie zawsze pozostaje dobrą okazją, aby umieścić człowieka z powrotem do związku, ponieważ wirtualny, nawet jeśli uprzywilejowane w tym okresie, to nie wszystko. Jeśli chcesz ofiarować prezenty, nie zapomnij o ich dezynfekcji, jak również wszystkich dokumentów handlowych. Nie chodzi o to, by działać pochopnie. Upewnij się, że nie dostaniesz w swoje ręce niczego, co oddasz. W przypadku wszystkich dokumentów możesz zaoferować ich wirtualne przesłanie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Konkurs z nagrodami. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zorganizował konkurs, który przypomni Ci o Twoich klientach i partnerach. Oczywiście, trzeba będzie przestrzegać zasad związanych z tym jednym, ale pozostaje pozytywne, nawet jeśli oczywiście ten rodzaj procesu ma koszt. Ale po powrocie z wakacji nie ma nic złego w dawaniu prezentów (zwłaszcza jeśli nie trzeba ich samemu wysyłać), tym bardziej, że wiele osób w ciągu ostatnich kilku miesięcy widziało, że ich siła nabywcza została ograniczona.

Jak widać, istnieje wiele sposobów na nawiązanie ponownego kontaktu z partnerami lub klientami bez bycia zbyt natrętnym. Niekoniecznie chodzi o sprzedaż, ale bardziej o przypomnienie im, że mogą potrzebować Twojej oferty lub mogą planować jakieś działania. To zależy od Ciebie!