Błędy, które w USA zabijają twoją obsługę klienta
To nie wtedy, gdy klient odchodzi, powinieneś myśleć o tym, co powinieneś był zrobić. Konkurencja jest tak ostra, że każe nam zwracać uwagę na każdego klienta. Powiedzenie jeden zgubił dziesięć znalazł nie ma sensu w relacjach między firmami a ich klientami. Zarządzanie relacjami z klientami jest istotnym elementem sukcesu w biznesie. Wiąże się to z ustanowieniem najlepszej możliwej strategii marketingowej poprzez ukierunkowanie i przyciągnięcie kluczowych potencjalnych klientów. Ale chodzi również o ich zatrzymanie w celu zapewnienia rozwoju firmy. Nawiązywanie i rozwijanie relacji z klientami zaczyna się od zapewnienia doskonałej obsługi klienta, co oznacza zmianę lub nawet zakaz pewnych zachowań.
Odstraszanie i unikanie klientów.
Celem obsługi klienta jest pomoc klientom w przypadku, gdy potrzebują oni pomocy lub informacji związanych z produktami lub usługami świadczonymi przez firmę. Powinna być dostępna i odpowiadać na ich potrzeby. Powinni unikać negatywnych odpowiedzi i starać się rozwiązać problem z uśmiechem. Jeśli agent ma trudności z usatysfakcjonowaniem klienta, powinien podać mu dane kontaktowe menedżera, który może odpowiedzieć na jego prośbę.
Bycie niemiłym dla klienta.
Zadaniem obsługi klienta jest przede wszystkim „służenie klientowi”. Agent, na którym spoczywa ta odpowiedzialność, powinien unikać wszelkich nieprzyjemnych postaw. Powinni unikać wszelkich agresywnych wypowiedzi i postaw, które mogłyby zirytować lub nawet urazić klientów. Usługa ta powinna umożliwić firmie zapewnienie lojalności klientów. Klienci mogą być czasami nieprzyjemni. Unikaj jednak wchodzenia w ich ręce, atakując ich po kolei. Kluczem jest uprzejmość. Obsługa klienta musi umieć spokojnie i przede wszystkim profesjonalnie podejść do każdej sprawy.
Wygłaszanie dyskryminujących komentarzy.
Wszyscy klienci zasługują na równe traktowanie. Bez względu na to, jak bardzo klient przyczynia się do obrotów firmy, powinien być traktowany i obsługiwany tak samo jak inni klienci. Obsługa klienta nie powinna być w żaden sposób uprzedzona do jego wieku, wzrostu, koloru skóry, poziomu wykształcenia itp. Przyjęta strategia obsługi klienta musi być neutralna, aby zapewnić wszystkim klientom tak samo przyjemne usługi.
Przepracowane zespoły.
Jeśli to możliwe, należy unikać zbyt długiego lub zbyt regularnego oczekiwania klientów. Co może być bardziej nieprzyjemne niż czekanie przez dziesiątki minut na drugim końcu linii, aż agent będzie dostępny? Obsługa klienta wymaga dynamicznych, szybko reagujących, ale przede wszystkim kompetentnych agentów, którzy potrafią udzielać trafnych, precyzyjnych i jednoznacznych odpowiedzi. Częste otrzymywanie poczty głosowej z prośbą o oddzwonienie w późniejszym terminie niewątpliwie zniechęca klienta. W przypadku przepełnienia, firma nie powinna wahać się zatrudnić pracowników, aby sprostać wymaganiom klientów.
Niska kultura pisania korespondencji.
Działy obsługi klienta muszą wykonywać swoje zadania w sposób odpowiedzialny i profesjonalny. Zwłaszcza w przypadku odpowiedzi pisemnych należy uważać, aby nie nadszarpnąć wizerunku firmy. W takim przypadku przed wysłaniem e-maila lub listu z odpowiedzią konieczna jest korekta